2007. július 31.

L'ecsó

Na a PCGURU jóvoltából ellátogattam barátnőmmel az óbudai Eurocenterbe, hogy megnézzem a L’ecsó című új Pixar animációs filmet. Mivel a filmet csak csütörtökön mutatják be a hazai mozikban, ezért mondhatni premier előtt néztem meg. Darths kolléga kérdezte meg tőlem, hogy nem lenne-e kedvem megnézni a filmet. Mondom lenne, csak ha barátnőm nem jöhet, akkor kihagyom, mert vele szerettem volna megnézni, de erre az volt a válasz, hogy nyugodtan jöhet. Na akkor mondtam, hogy megyünk. Kicsit ugyan össze kellett szednem magam, mert még éppen fordítottam és el is kellett még készülni. Ja mert azt nem mondtam, hogy 3 órával a film előtt szóltak nekem:D

A moziban nagyon kevesen voltak, vagyis a filmet nagyon kevesen nézték meg. Először azt hittem, hogy maradt még hely egy gurus nyereményjátékból, de mint utóbb kiderült, ez a rendezvény csak a gurus partnereknek volt. Ugyan nagyon nem vagyunk a portálnál partnerek, de azért még is csak egy kicsit.

A hideg ellenére sikerült eljutnom időben a moziba. Nomim már ott várt engem. Gyors regisztrálást követően megkaptuk a jegyünket és mehettünk a terembe. A film előtt megnézhettük a Lifted nevezetű kis rövidfilmet, amelyben egy űrlény tanulja, hogyan is kell irányítani űrhajó és hogyan kell felszippantani az embereket vele.

Majd jött a L’ecsó. Angol, vagyis inkább francia nevén Ratatouille (ejtsd: RATATÚIJJ). Ami franciáknál egy padlizsános kaja, amit ha nagyon szeretnénk, akkor francia lecsó, de annyi hasonlóság van mint az RER és a HÉV között. RER és a HÉV is egy elővárosi vonat, de azért vannak különbségek. Szóval azért mondható, hogy jó a fordítás.

Akkor egy rövidke kis tartalom no spoiler, csak ami kiderül a kedves kis előzetesből is. Van egy kedves kis patkányunk, Remi, aki nem átlagos patkány, hiszen elege van már abból, hogy csak szemetet esznek és azt is lopják. Erre papája azt mondja, hogy az embereknek sem kell, akkor nem lopják, ami végül is igaz, de azért mégis. Mivel elege van a szemétből néha-néha bejár az emberekhez, hogy lopjon magának egy kis finom ételt. Itt egy kicsit nem értettem a problémát. Ennél az embernél megtanul olvasni, főzni meg minden kellemes dolgot. Majd jön a baj és el kel hagyniuk ezt a helyet és elkerül végül egy étterembe, ahol szépen megmutatja, hogy tud ő főzni, mert megtanult, meg kifejezetten jó szaglása van hozzá. De ez egy patkánynak nem mehetne, ezért szerez egy ember barátot, aki kétbalkezes és nem tud főzni. Szóval ebből lesznek bonyodalmak, vidámságok, veszekedések, kibékülések, kapcsolatok. Szóval jó mindent összesűrítettek bele.

A film magát nem ajánlom gyerekeknek. Nem tudom, de mellettem ült egy kislány és hát öt percig nem bírta ki, hogy odafigyeljen. Szóval nagyon voltak olyan elvont részek, amely nagy problémákat merített fel, tehát ilyen elgondolkozás részek nagyon sok volt, és el is lehetett rajta gondolkodni. A nevetés sem maradhatott el. A poénok jók voltak és általában akkor jöttek, amikor egy kis akció is volt. Tehát nem volt semmi olyan poén, hogy mondja valaki monológ vagy elvontan beszélgetnének és akkor egy poén bele a közepébe, hiszen akkor elviccelték volna a komoly részét, ami nem tett volna jót a filmnek, így minden a helyén volt. A karakterek is nagyon el voltak találva. Mindenkinek megvolt a maga szerepe. Mindenki bemutatott egy jellemet és azt követte végig. A mesékhez hozzáillik még, hogy ezek a jellemek változhatnak, hiszen ha begyöpösödünk és nem tudunk változni, akkor nem élünk rendesen. Nem vagyunk nyitottak semmire, akkor sem tudunk élni. Nem azt mondta, hogy változzunk mindenáron, hanem megfontoltan és ha tényleg jó nekünk az a változás.

Szóval a film jó volt, mindenkinek csak ajánlani tudom, kivéve a gyerekeknek, mert ők nem fogják magukat jól érezni rajta.

1 hozzászólás:

Alwares írta...

Hehe ez pont most jött le nekem, na majd holnap meglesem...

Megjegyzés küldése