2007. május 30.

Carcassonne és a további kiegészítők

Már kezdetben tudtam, hogy fel kell kicsit fícsörözni ezt a Carcassonne-t a legjobb kiegészítőkkel és most ezt meg is tettem tegnap. Úgy volt, hogy csak Nomim kísér el megvenni, de mint kiderült Digit eredményhirdetés előtt, hogy kedves Kain Cleopátrát akar venni így ő is jön velünk:p Ennek örömére kihívtam egy Carcassonne meccsre, amelyet sikeresen megnyertem, na meg utána kiderült, hogy négyes lett digitem... Tiszta jó nap volt...

Kereskedő és építész
Ez a második kiegészítője az alapjátéknak és ezzel egy kcisit fel lehet gyorsítani a játékot, mert helyet kapott egy építő, ami ha segít a lovagnak, vagy az útonállónak, akkor ha az ő útját vagy várát építgetjük, akkor lehet húznunk még egy lapkát és felhasználhatjuk. Szóval emiatt egy kicsit gyorsabban építkezhetünk ha mázlink van. Plusz a várak kaptak még olyan elemeket amelyek, búza bor és egyéb élelmiszer van. Szóval ha akármelyik várat befejezem akkor ha abban van ilyen élelmiszer dolog, akkor kapok annyit és a végn, ha nekem van több abból a dologból akkor kapok 10 pontot. Szóval ezzel is lehet taktikázni. Plusz kaptam hozzá egy zacsit, amitbe beletehetem a lapkákat.



Grófkisasszony és sárkány
Ebben a kiegészítőben pedig helyett kapott a hercegnő és a sárkány, plusz egy kedves tündér is. A sarkány megzabálja az embereket így ha az jön sorra akkor lehet taktikázni, hogy melyik játékos emberét zabálja meg. Csikicsuki kizárva mert ugyanoda a sárkány nem léphet vissza. Tündér megvédi az embert sárkánytól, míg a hercegnő pedig elhódítja a lovagokat a várból, azza ha egy ilyen elemet teszek egy várhoz, akkor le lehet szedni egy várvédő lovagot. Akkor vannak még mágikus kapuk, amelyekkel olyan helyekre lehet letenni az emberünket ahova elvileg letehetném, csak éppen a szabály szerint csak arra tehetem le, amelyik lapkát éppen letettem.



A folyó 2
A folyó 2 kiegészítő segítségével pedig a kezdési állpotot lehet kicsit feltúrbózni. Kezdetben vala egy kártya amihez építhettük a többi lapkát. Na mármost ezzel a folyó kirakásával kcisit növekszik az elhelyezési lehetőségeink és kezdetben ezzel sem szívatjuk a másikat, viszont hamar el lehet húzni pontokkal...

2 hozzászólás:

Névtelen írta...

A traders & builders kieg tetszik, az tényleg jó. A folyó 2 is (bár akkora mint egy gyufásdoboz :D ). De ez a sárkányos dolog nekem már kicsit sok (pedig én aztán imádom a sárkányokat). Szóval szerintem az már eléggé túlbonyolítja, és kicsit el is rugaszkodik az alapjátéktól (ebben már össze vissza mozog midnen:D)

Panyi írta...

Nem tudom nekem tetszik ez a sárkányos zabálós dolog, mert kicsit taktikázni kell. Viszont van valami torony kieg, amit csak a lapkatárolóért vennék meg, mert maga a szabálya nem tetszik....

De olvastam, hogy lesz valami új Carcassonne játék, ami nem tudom hogy kieg lesz vagy önálló!

Megjegyzés küldése